Co dwie głowy to nie jedna 😀.
Podobne problemy, podobna specyfika i podobna rzeczywistość, to właśnie skłoniło nas do rozpoczęcia współpracy z Fundacją Wspierania Rozwoju Dziecka. Fundacja prowadzi niepubliczną szkołę specjalną, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ma ona charakter terapeutyczny i służy dzieciom wymagającym specjalnych oddziaływań edukacyjnych.
Co nas zbliżyło?
Bunt!
Pracując z dziećmi i młodzieżą boleśnie uświadomiliśmy sobie, jak mało jest miejsc, w których mogą się uczyć i rozwijać dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. A zapotrzebowanie społeczne na stworzenie takich miejsc narasta lawinowo.
Wiadomo, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych do łatwych nie należy, musimy sprostać wielu wyzwaniom m.in.:
– opracować skuteczne metody na wszechstronne wspieranie ich rozwoju
– zindywidualizować stosowane metody dydaktyczne
– zoptymalizować oddziaływania terapeutyczno-kompensacyjne
I tak możemy wymieniać bez końca, bo każdy nasz uczeń to nowe doświadczenie.
Opracowując nasze działania, programy, plany i strategie opieramy się na opiniach sporządzanych w trakcie audytu zewnętrznego. A wiadomo, że opinia Fundacji Wspierania Rozwoju Dziecka będzie nie tylko rzetelna, ale również poparta własnymi często niełatwymi doświadczeniami.
Dlaczego nam się udaje?
Właśnie dzięki synergii. Suma naszych doświadczeń potęguje nasze efekty. Efekty za które są nam wdzięczni zarówno Rodzice jak i coraz większa grupa absolwentów naszych szkół 😁.