Fundacja AlterEdu
Fundacja AlterEdu prowadzi dwie niepubliczne placówki oświatowe:
SPOŁECZNĄ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ FUNDACJI ALTEREDU dla klas 1-3
SPOŁECZNĄ SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ FUNDACJI ALTEREDU dla klas 4-8
oraz
SPOŁECZNE LICEUM NR 7 im. BRONISŁAWA GEREMKA.
W naszych szkołach jesteśmy otwarci na różnorodne potrzeby uczniów i każde dziecko traktowane jest indywidualnie.
Nasze credo to:
KAŻDY UCZEŃ ODNOSI SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
W naszych szkołach odnajdują się uczniowie wymagający indywidualnego podejścia do procesu edukacji – szczególnie uczniowie o zdecydowanych i ugruntowanych zdolnościach kierunkowych. Stąd ogromna różnorodność zajęć indywidualnych w planie lekcji.
Wśród naszych dzieci jest również grupa uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia);
- z nadpobudliwością psychoruchową;
- z zaburzeniami koncentracji uwagi;
- z fobią szkolną;
- z depresją i innymi problemami afektywnymi
i nie powoduje to istotnych problemów ani w sferze funkcjonowania społecznego, ani edukacyjnego, bowiem w naszych szkołach realizujemy w praktyce ideę edukacji włączającej.
Idea edukacji włączającej zakłada, że dziecka nie należy zmieniać i przystosowywać do systemu edukacyjnego, lecz odwrotnie – szkoła i system edukacyjny powinien wyjść naprzeciw indywidualnym potrzebom wszystkich dzieci, zarówno sprawnych jak i niepełnosprawnych.
Działający w naszych szkołach od wielu lat projekt, mający na celu skuteczne nauczanie i socjalizację dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obejmuje kilka etapów, które pomagają trafnie zdiagnozować, zanalizować i ocenić potrzeby oraz uwarunkowania naszych uczniów. Pozwala to na opracowanie skutecznej i bardziej zindywidualizowanej opieki edukacyjnej i psychologicznej, na nawiązanie dobrych relacji z rodzicami i przygotowanie klasy na przyjęcie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Nasze działania prowadzimy na trzech poziomach:
- praca z grupą rówieśniczą (warsztaty różnorodności, lekcje akceptacji)
- praca z rodzicami (grupy wsparcia, szkolenia)
- przygotowanie kadry pedagogicznej i administracyjnej (szkolenia, warsztaty, dogłębna analiza i realizacja IPETów)
Często jesteśmy proszeni przez inne placówki o dzielenie się naszym doświadczeniem.
Prowadzimy:
- szkolenia dla rad pedagogicznych
- superwizje
- mediacje (rodzic – szkoła)